Golf 5 GTI 2.0 TFSI - Kode P0301
Hallo,
Ich habe einen Golf 5 GTI Ich bin in Fance, ich weiß, es wird schwer für Sie sein, mir direkt zu helfen, aber es wäre sehr hilfreich, wenn Sie mir helfen können. Ich habe wenige Fragen.
Ich habe einen P0301-Code. Ich habe gerade vorher eine Nachricht, die ein verpasstes Öl zeigt. Dann stoppe ich das Auto und ich gebe Öl, um das Level zu vervollständigen.
Denkst du, dass mein Zylinder kaputt ist? Ich höre eine Art "Clac", wenn ich beschleunige. Ich plane, die Zündkerzen, Zündspule, Pleuellager zu ändern. Was denkst du darüber?
Unten ist, was mir erscheint, ich hatte ein blinkendes Motorbild, dann behoben + die Nachricht komplett Öl.
Jede Art von Hilfe wird sehr geschätzt.
Mit freundlichen Grüßen.
Beste Antwort im Thema
@Attila_oneal
So I think you have more then one issue. First the Ignition Issue on Cylinder one can have multiple causes on a GTI. Most the ignitition coil is faulty or the spark plug to old. So you should first replace the Ignition Coil and Spark Plug. If you still have ignition missfires on cylinder one the fuel injector is bad or your engine suffers from the (T)FSI known carbon buildup issue on the Intake valves. If there is to much carbon buildup on the intake valves they cannot close / seal completly and compression gets lost -> You have ignition missfires. Then you have to clean the Intake valves with walnut blast.
So for P0301 do this:
1. Replace the Spark Plug
2. Replace the Ignition Coil
3. Replace the Fuel Injector
4. Check for carbon buildup on the intake valves.
The other Issue is a little bit more complicated. Knock Sounds are never good in conjunction with low oil. You said 2 liters engine oil were missing ? The Engine has only 4.5 Liter oil in the engine so 50% were missing. Describing sounds in a Forum is mostly not a good idea. If possible please make a short video with your Smartphone and load it up to Youtube and place a link here in this thread, so we can have a look and hear the knocking sound. Maybe it's failed conrod bearing but can also be the timeing chain between the camshafts (YES it has a chain AND a timeing belt !!!!) and also some othes possible causes.
17 Antworten
Sorry, zumindest ich verstehe nicht, was dein Fahrzeug für ein Problem hat.
I habe eine Kode P0301. wen ich nach Frankreich fahre. Meine wagen sagt "Öl einfüllen"
ich habe 2 Liter hinzufügen
Ich höre einen Slam wenn ich beschleunige
Ich denke an ein Pleuellager ? Meine kode ist P0301 - Zylinder 1 Fehlzündung detektiert
Pleuellager ändern?!? Klar, dann mach das schon mal eben ...
Ich denke, dass zwischen uns eine massive Sprachbarriere steht und verhindert, dass hier was sinnvolles bei rauskommt.
Deutsch (google translate)
Ich habe letzte Woche ein Auto gekauft. Ein Golf 5 GTI TSFI.
Als ich nach Hause fuhr, hatte ich einen Inigationsspulencode p0301. Davor hatte ich eine Nachricht, die darauf hinwies, mehr Öl zu geben, dann leuchtete das Motorlicht auf, dann wurde das Motorlicht angeknipst (gelb).
Dann kaufte ich neue Kerzen und Zündspule, um das zu ersetzen. Aber ich habe es noch nicht erhalten.
Wenn ich den Motor starte, habe ich einen kleinen Laut "Klak Klak Klak Klak etc ..."
Glaubst du, dass die Tatsache, dass Öl fehlt, ein gebrochener Zylinder sein kann? Ich plane, alle Pleuellager zu ersetzen? Was denkst du darüber?
Ich denke, dass dieser Klang kommen kann oder von Bearigns von Pleuel, oder vom Zahnriemen, der von 1 notche gesprungen sein kann.
Jede Art von Hilfe wird sehr geschätzt.
English :
I bought a car last week. A golf 5 GTI TSFI.
When I was going back home, I had a inigtion coil code p0301. Before that, I had a message that indicate to put mor oil, then engine light flashed, then engine light was figed (yellow).
Then I bought new candles, and ingition coil, to replace that. But I did not receive it yet.
When I start the engine I have a little sound "klak klak klak klak etc..."
Do you think that he fact that oil wass missing can a broken a cylinder ? I'm planing to replace all the bearings of conrods ? what do you think on it.
I think this sound may come or from bearigns of conrods, or from timing belt that may have jumped from 1 notche.
Anykind of help will be much appreciated.
Wo lebst du? In France? Dann dort mal zu VW fahren.
Wenn du lieber bzw. besser in Englisch kommunizierst, dann melde dich doch mal im englischsprachigem Golfforum an:
https://www.golfmkv.com/forums/
ja ich wohne im frankreich. Ok Ich gehe in english forum. Vielen danke fur helfen mir. Entschudigung fur mistake.
Macht nichts, aber ich denke im englischen Forum findest du besser und schneller Hilfe, weil es hier Kommunikationsschwierigkeiten geben wird.
Good Luck
Du kannst auch hier gerne in Englisch schreiben... hier sind auch Leute die Englisch können...
@Attila_oneal
So I think you have more then one issue. First the Ignition Issue on Cylinder one can have multiple causes on a GTI. Most the ignitition coil is faulty or the spark plug to old. So you should first replace the Ignition Coil and Spark Plug. If you still have ignition missfires on cylinder one the fuel injector is bad or your engine suffers from the (T)FSI known carbon buildup issue on the Intake valves. If there is to much carbon buildup on the intake valves they cannot close / seal completly and compression gets lost -> You have ignition missfires. Then you have to clean the Intake valves with walnut blast.
So for P0301 do this:
1. Replace the Spark Plug
2. Replace the Ignition Coil
3. Replace the Fuel Injector
4. Check for carbon buildup on the intake valves.
The other Issue is a little bit more complicated. Knock Sounds are never good in conjunction with low oil. You said 2 liters engine oil were missing ? The Engine has only 4.5 Liter oil in the engine so 50% were missing. Describing sounds in a Forum is mostly not a good idea. If possible please make a short video with your Smartphone and load it up to Youtube and place a link here in this thread, so we can have a look and hear the knocking sound. Maybe it's failed conrod bearing but can also be the timeing chain between the camshafts (YES it has a chain AND a timeing belt !!!!) and also some othes possible causes.
Hi than you for the answer, I've bought new ignition coil, and below are the videos
I guess it could be a conrod bearing on first cylinder.
Anykid of help will be much appreciated.