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Unterschiedliche Art von 1 Jahr alt (gebraucht) BMW Autos

BMW 3er F34 GT
Themenstarteram 12. Dezember 2016 um 14:56

Ich kaufte gerade einen BMW 320D GT, der für ungefähr 8 Monate lief und es hat Bogen um 15.000 Kilometer.

Das Auto war ein Servicewagen am BMW München.

Ich möchte Sie fragen, was ein Dienstwagen bedeutet?

Vor der Entscheidung, dieses Auto zu kaufen, dachte ich, dass es eine bessere Idee als Kauf von Mietwagen oder Demonstration Auto wäre.

Al diese kam, weil ich beobachtet habe, dass es etwas Druck auf den Ölmessstab, sichtbar, vor allem, wenn das Öl wird immer erwärmt und Art von metallischen Geräusch, wenn der Motor kalt ist und Sie versuchen, von P oder N zu D. Es ist ähnlich Wie die von einem Verschleiß Schwungrad :) Vielleicht ist dies etwas Gegenwart zu anderen ähnlichen Autos als gut.

Ich bin nicht sicher, wie gut der Einbruch auf solchen Autos erfolgt ist. Kann heute sein, es ist nicht relevant, aber in der Vergangenheit wusste ich, dass die ersten 10.000 km sollten Sie einige Hersteller berät.

Würden Sie freundlich sein und Ihre Gedanken zu diesem Thema gefallen?

Danke vielmals.

P.S. Ruß für mein Deutsch, aber ich bin kein deutscher Muttersprachler. Ich bin immer noch mit verschiedenen Werkzeugen, um die Übersetzung zu machen.

Ähnliche Themen
11 Antworten

Zitat:

@sebica79 schrieb am 12. Dezember 2016 um 14:56:09 Uhr:

Ich kaufte gerade einen BMW 320D GT, der für ungefähr 8 Monate lief und es hat Bogen um 15.000 Kilometer.

Das Auto war ein Servicewagen am BMW München.

Ich möchte Sie fragen, was ein Dienstwagen bedeutet?

Vor der Entscheidung, dieses Auto zu kaufen, dachte ich, dass es eine bessere Idee als Kauf von Mietwagen oder Demonstration Auto wäre.

Al diese kam, weil ich beobachtet habe, dass es etwas Druck auf den Ölmessstab, sichtbar, vor allem, wenn das Öl wird immer erwärmt und Art von metallischen Geräusch, wenn der Motor kalt ist und Sie versuchen, von P oder N zu D. Es ist ähnlich Wie die von einem Verschleiß Schwungrad :) Vielleicht ist dies etwas Gegenwart zu anderen ähnlichen Autos als gut.

Ich bin nicht sicher, wie gut der Einbruch auf solchen Autos erfolgt ist. Kann heute sein, es ist nicht relevant, aber in der Vergangenheit wusste ich, dass die ersten 10.000 km sollten Sie einige Hersteller berät.

Würden Sie freundlich sein und Ihre Gedanken zu diesem Thema gefallen?

Danke vielmals.

P.S. Ruß für mein Deutsch, aber ich bin kein deutscher Muttersprachler. Ich bin immer noch mit verschiedenen Werkzeugen, um die Übersetzung zu machen.

Egal welches Werkzeug du für die Übersetzung benutzt hast, es war das falsche .....;)

Und ja ich weiß das diese Antwort nicht wirklich hilfreich ist, aber ich kann hier nicht wirklich erkennen um welches Problem es sich handeln soll.

Eines kann ich aber schon mal sagen: Ölmessstab sollte es wohl eher nicht geben an dem Fahrzeug...

Edit: Dienstwagen bedeutet in diesem Fall wohl einfach nur, dass dieses Fahrzeug von einem BMW-Mitarbeiter genutzt wurde.

Themenstarteram 12. Dezember 2016 um 15:09

Nun, es tut mir leid für die Situation mit dem Werkzeug. Vielleicht werde ich in Zukunft etwas Besseres finden :)

Ich bin mehr daran interessiert, den Umfang der Service-Auto zu verstehen und wer Auto fahren.

Was die Situation mit dem Messstab betrifft, so bezog ich mich auf den Fall, wenn eine Art Öldampf ausbläst, wenn das Motoröl ein wenig wärmer wird. Wenn das Öl definitiv erwärmt wird (100 Grad Celsius), können Sie dort Gase sehen.

Zitat:

@sebica79 schrieb am 12. Dezember 2016 um 15:09:04 Uhr:

Nun, es tut mir leid für die Situation mit dem Werkzeug. Vielleicht werde ich in Zukunft etwas Besseres finden :)

Ich bin mehr daran interessiert, den Umfang der Service-Auto zu verstehen und wer Auto fahren.

Was die Situation mit dem Messstab betrifft, so bezog ich mich auf den Fall, wenn eine Art Öldampf ausbläst, wenn das Motoröl ein wenig wärmer wird. Wenn das Öl definitiv erwärmt wird (100 Grad Celsius), können Sie dort Gase sehen.

You don´t have to apologize for using translation tools. I think in case of technical problems they are not the best solution. ;)

Maybe we could try it in english. But i want you to know that i´m not a specalist in technical questions. ;)

Themenstarteram 18. Dezember 2016 um 11:34

Does anyone else has other opinions regarding the second hand service car from BMW?

Is it worth it to trust these cars? Are these cars better or well maintained and used than rent cars?

If you feel that we should close this topic, please go ahead without any bad feelings :)

I just wanted to get a better information regarding this type of cars that are sold as one year old car.

Many thanks.

Mietwagen gehen durch ganz viele Hände und keiner der vielen Fahrer interessiert sich für die Langlebigkeit.

Gebrauchte Händlerfahrzeuge sollen immer nach einiger Zeit verkauft werden und der Händler hat noch eine ganze Zeit die Gewährleistung am Hals. Also sind Fahrzeuge vom Markenhändler in aller Regel die bessere Wahl bezüglich Qualität.

JooJooo

Zitat:

@sebica79 schrieb am 18. Dezember 2016 um 11:34:45 Uhr:

Does anyone else has other opinions regarding the second hand service car from BMW?

Is it worth it to trust these cars? Are these cars better or well maintained and used than rent cars?

In general you can trust those cars. "Dienstwagen" only means they've been registered to BMW or a BMW employee. As a result of that there is a variety of possible usages of such a car, like demonstration vehicle, car pool vehicle, private employee vehicle, etc.

You can assume such cars were maintained according to BMW's specifications.

Themenstarteram 18. Dezember 2016 um 19:56

Zitat:

@JooJooo schrieb am 18. Dezember 2016 um 17:29:28 Uhr:

Mietwagen gehen durch ganz viele Hände und keiner der vielen Fahrer interessiert sich für die Langlebigkeit.

Gebrauchte Händlerfahrzeuge sollen immer nach einiger Zeit verkauft werden und der Händler hat noch eine ganze Zeit die Gewährleistung am Hals. Also sind Fahrzeuge vom Markenhändler in aller Regel die bessere Wahl bezüglich Qualität.

JooJooo

I would say that you're right. You have many chances to buy a car which has been inappropriate used along the time, especially at the beginning, when a kind of break in is advised.

That's why I've chosen an used dealer brand car, even though, it might have gone through some many drivers since it was a service car.

The way it looks the car it is like new, but I would say the engine it could have been in a better state (when is cold, I'm able to hear some kind of heavy noise after the engine starts and when switching from P/N to D/R, there is a pretty noticeable sound which remain as long as the gear is kept and the car is steady (continuing to keep the foot on the break) or the engine is cold).

In the same time, you might be impressed by all the extras you can get by the money you might spend on these type of cars but, in the same time, you need to pay a lot of attention on the state of the engine.

 

Themenstarteram 18. Dezember 2016 um 20:04

Zitat:

@Jens Zerl schrieb am 18. Dezember 2016 um 18:22:04 Uhr:

 

In general you can trust those cars. "Dienstwagen" only means they've been registered to BMW or a BMW employee. As a result of that there is a variety of possible usages of such a car, like demonstration vehicle, car pool vehicle, private employee vehicle, etc.

You can assume such cars were maintained according to BMW's specifications.

Thanks for your answer. I assume you're right and sometimes these type of cars play multiple roles, being anyone's car :)

Well, I hope I made a good choice considering the low mileage the car has and the price I paid :) .

As described above, I've already encountered some situations since I manage to use the car at low temperatures. I've mentioned some of them in my previous post.

It's hard to determine these situations on their showrooms, where usually is pretty warm.

 

Zitat:

@sebica79 schrieb am 18. Dezember 2016 um 20:04:57 Uhr:

Zitat:

@Jens Zerl schrieb am 18. Dezember 2016 um 18:22:04 Uhr:

 

In general you can trust those cars. "Dienstwagen" only means they've been registered to BMW or a BMW employee. As a result of that there is a variety of possible usages of such a car, like demonstration vehicle, car pool vehicle, private employee vehicle, etc.

You can assume such cars were maintained according to BMW's specifications.

Thanks for your answer. I assume you're right and sometimes these type of cars play multiple roles, being anyone's car :)

Well, I hope I made a good choice considering the low mileage the car has and the price I paid :) .

As described above, I've already encountered some situations since I manage to use the car at low temperatures. I've mentioned some of them in my previous post.

It's hard to determine these situations on their showrooms, where usually is pretty warm.

I understand there is some sort of noise when the engine is cold, right? Does it appear at a certain engine speed or is it present when the engine is running idle? There were some known issues of that kind with the older version of the 320d (N47), however they should have been fixed with the new version that you have (B47).

After all you still have warranty. So if you feels sth. is not working properly, I would recommend visiting a BMW dealer and ask him to double check.

Themenstarteram 18. Dezember 2016 um 21:33

Zitat:

 

I understand there is some sort of noise when the engine is cold, right? Does it appear at a certain engine speed or is it present when the engine is running idle? There were some known issues of that kind with the older version of the 320d (N47), however they should have been fixed with the new version that you have (B47).

After all you still have warranty. So if you feels sth. is not working properly, I would recommend visiting a BMW dealer and ask him to double check.

It can be heard and felt at idle because this is the only moment when you can make the difference between stationary on P/N and when you engage the transmission in D or R.

I was thinking that it might be something related to the gearbox torque converter.

As for the warranty, most probably I have to make a visit to the dealer but I don't want to find myself into a very long discussion caused by the fact that they usually tries to convince the clients that this is something normal, bla, bla, bla ... you know what I mean. All this because there is nothing to claim when it comes to functionality and this would have proven only a sign of wear at some mechanism but still functional :)

I've already compared with other similar cars and check 3 series or 4 series equipped with the same engine and gearbox and I wasn't able to hear the sound so loud when the gear is in D or R. This sound comes only when the engine and the gearbox is engaged.

Anyway, maybe is something common and it can be seen on other cars as well ... yet, I wasn't able to find similar situations on other threads.

Thanks for the input ;)

Later edit: If we need to stick with the topic name, we should open a new thread which may deal with similar situations.

Zitat:

@sebica79 schrieb am 18. Dezember 2016 um 21:33:07 Uhr:

Zitat:

 

I understand there is some sort of noise when the engine is cold, right? Does it appear at a certain engine speed or is it present when the engine is running idle? There were some known issues of that kind with the older version of the 320d (N47), however they should have been fixed with the new version that you have (B47).

After all you still have warranty. So if you feels sth. is not working properly, I would recommend visiting a BMW dealer and ask him to double check.

As for the warranty, most probably I have to make a visit to the dealer but I don't want to find myself into a very long discussion caused by the fact that they usually tries to convince the clients that this is something normal, bla, bla, bla ... you know what I mean. All this because there is nothing to claim when it comes to functionality and this would have proven only a sign of wear at some mechanism but still functional :)

I've already compared with other similar cars and check 3 series or 4 series equipped with the same engine and gearbox and I wasn't able to hear the sound so loud when the gear is in D or R. This sound comes only when the engine and the gearbox is engaged.

If a dealer is able to repair an issue, they usually do it without discussion, because they get that job paid by BMW - so it's actually additional business for them. The discussion usually only starts if they are not able to fix an issue or don't find a root cause for it.

If you did not hear the same sound with similar cars, I would definitely give it a try. :)

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