330i-03, 5mal auf dem Ruinieren der Autos!

BMW 3er E46

Hello BMW lovers,

I’m wondering how many bad lucks cars BMW produces every week?

Why I ask this question is because I have bought a brand new BMW 330i from Borgs Bil AB in Sweden (Maj-2003) and from the first mile it meant trouble. I’m still today fighting with different problems!

Here’s some examples:

* Delivering problems (3 weeks later than agreed)
* Jarring noise in the coupe
* Bad brake-disc / brake lining
* Electric windows that doesn’t react
* Battery discharging
* Keys (have been changed 2 times)
* Alarms going on by self
* Faulty messaging alarms
* Volume keys on steering-wheel changing CD tracks
* The brake light is on when car is turned off!
* Ignition coil breaks suddenly
* Instrument panel lights dying
* Problem to start the car (6-times)
* A loot of repair shops visiting
And so on …….

I have 5 times demanded that the wrecking cars before 5 000km.

Still I have a loot of problem left and some of problems are not solved yet and I cannot trust this car anymore!

I have talked with BMW Sweden and they told me that I have received a bad luck car!

Is there anybody else in this situation, who have had similar troubles like me?

Thanks,

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Hallo BMW Geliebte,

Ich wundere mich, wieviele schlechter lucks Autos BMW jede Woche produziert?

Warum ich bitte, ist diese Frage, weil ich einen nagelneuen BMW 330i von Borgs Bil AB in Schweden (Maj-2003) gekauft habe und von der ersten Meile bedeutete sie Mühe. Ich noch kämpfe heute mit unterschiedlichen Problemen!
Ist hier einige Beispiele:
* Liefern der Probleme (3 Wochen später als vereinbart)
* Rüttelnde Geräusche im coupe
* Schlechte Bremse-Scheibe/Bremsbelag
* Elektrische Fenster, das nicht reagiert
* Batterieentladung
* Schlüssel (sind 2mal geändert worden)
* Warnungen, die durch Selbst weitergehen
* Fehlerhafte Nachrichtenübermittlung Warnungen
* Volumenschlüssel auf Steuerung-Rad ändernden CD-Schienen
* Das Bremse Licht ist eingeschaltet, wenn Auto abgestellt wird!
* Zündungspule bricht plötzlich
* Instrumentenbrett-Lichtsterben
* Problem, zum des Autos (6-times)
* eine Beute anzustellen besuchenden Reparaturwerkstätten
* und so weiter der.......

Ich habe 5mal verlangte daß die ruinierenden Autos vor 5 000km.

Noch habe ich eine Beute des Problems nach links und einige von Problemen werden nicht noch gelöst und ich kann nicht diesem Auto mehr vertrauen!

Ich habe mit BMW Schweden gesprochen und sie erklärten mir, daß ich ein Unglückauto empfangen habe! Gibt es jemand sonst in dieser Situation, das ähnliche Mühen wie ich gehabt haben?

Dank,

(This message is translated with-> http://babelfish.altavista.com/)

11 Antworten

hmm never had any problem with my 325 tds ... 😉

die übersetzung is net schlecht, aber ich find sie is noch verbesserungsfähig...

hmm leere batterie und startprobleme könnten zusammenhängen 😉 und ob die warnungen wirklich von selber kommen ? bei den vielen Problemen...

I can only really answer the brake disk problem, since i never heard about any of the other problems.

The solution for the brake disks is to take the BMW Sort brake disks, which are similar/identical with the M3 disks, instead of the stock discs. The stock disks are know to warp quickly. You can mix stock and sport discs (i.e stock in the back, sport in the front), if you want to save some money.

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das ist nicht der normalfall !!!

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But my brake disk was warped from the factory (was used 20 km) !

Hört sich fast nach einem Montagsauto an...

Seid doch so schlau und antwortet in Englisch, sonst hat der Schwede nix davon 😉

I have received this mail from BMW Germany regarding my question about what should I do with my bad luck cars!

I don’t know if I should cry or laugh after all those troubles with my new car?

What is your opinion abut this mail and this kind of situation?

 

Dear Mr. Farid,

Please be assured that the overall satisfaction of all BMW owners, concerning both the products and services provided by our organization is of great importance to us. Therefore, we do regret reading the necessary repairs to your BMW 330i and deeply apologize for the inconvenience and time you already spent dealing with this issue.

We would like to assure you that your concerns are of interest to us. That is why we have contacted the Customer Service Management of BMW Sweden to review your matter together with them, as they are in the best position to support you in this matter. They informed us that your dealer offered you compensation in form of a set of winter tyres and that you were provided with a rental car during the repairs. Regarding the new key, which has been ordered for you, we can only recommend you to pick it up at your dealership.

Furthermore, we have been informed that BMW Sweden as well as your dealer have discussed all issues with you. From our point of view, we don’t have any reason to doubt their information and fell that your matter has been dealt with correctly.

Please be assured that we will forward a copy of our response to BMW Sweden for there files.

Dear Mr. Farid, we thank you for allowing us to offer our response and sincerely hope that your faith in the BMW Brand and dealership network can be restored.

Yours sincerely
Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft Servise

I.V.
Kevin Rendl
Warranty Markets

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Ich habe diese Post von BMW Deutschland betreffend ist meine Frage empfangen über, was, wenn ich mit meinen Unglückautos tue! Ich weiß nicht, wenn ich nach allen jenen Mühen mit meinem neuen Auto schreie oder lache?

Was ist Ihre Meinung berühren diese Post und diese Art der Situation?

Sehr geehrter Herr Farid,
Bitte seien versichert Sie, daß die gesamte Zufriedenheit aller BMW Inhaber, hinsichtlich der Produkte und Dienstleistungen, die von unserer Organisation bereitgestellt werden, vom großen Wert zu uns ist. Folglich bedauern wir, die notwendigen Reparaturen zu Ihrem BMW 330i zu lesen und für die Unannehmlichkeit tief sich zu entschuldigen und Zeit Sie festzusetzen wendete bereits das Beschäftigen diese Ausgabe auf. Wir möchten Ihnen versichern, daß Ihre Interessen vom Interesse zu uns sind.
Das ist, warum wir mit dem Kundendienst-Management von BMW Schweden in Verbindung getreten haben, um Ihre Angelegenheit zusammen mit ihnen zu wiederholen, da sie in der besten Position sind, zum Sie in dieser Angelegenheit zu stützen. Sie informierten uns, daß Ihr Händler Ihnen Ausgleich in der Form eines Satzes Winterreifen anbot und daß Sie mit einem Mietauto während der Reparaturen versehen wurden. Betreffend den neuen Schlüssel der für Sie bestellt worden ist, können wir Sie nur empfehlen, um ihn an Ihrem Dealership abzuholen. Ausserdem sind wir informiert worden, daß BMW Schweden sowie Ihren Händler alle Ausgaben mit Ihnen besprochen haben. Von unserem Gesichtspunkt haben wir keinen Grund, ihre Informationen zu bezweifeln und fielen, daß Ihre Angelegenheit richtig behandelt worden ist.
Bitte seien versichert Sie, daß wir eine Kopie unserer Antwort zu BMW Schweden für dort einordnen nachschicken.

Sehr geehrter Herr Farid, danken wir Ihnen für das Erlauben uns, unsere Antwort anzubieten und herzlichst zu hoffen, daß Ihr Glaube im BMW Marke und Dealershipnetz wieder hergestellt werden kann.
Mit freundlichen Grüßen Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft Servise

I.V.
Kevin Rendl
Garantie-Märkte

Re: 330i-03, 5mal auf dem Ruinieren der Autos!

Zitat:

Original geschrieben von blixt


I have talked with BMW Sweden and they told me that I have received a bad luck car!

Hej Blixt,

I am afraid to tell that this can hardly be the (full) answer from BMW Sweden regarding your problems. 🙁

Would you please show us in detail what they have told you?

After all, it should be part of your local dealer's responsibility to get the best support for you as his customer.

Or did you manage the import of the car on your own?

Best Regards up north!
Timo

Hello Timo,

This is a long history to writing down! I have more than 70-80 pages of documents to show.

But the general answer from BMW Sweden and Germany is: we can still fixing your problems you have still valid warranty!

My dealer doesn’t care at all:-(

On other side I cannot accept this kind of solutions because I have bought a new car to escape problems. But the only thing I have get from start is troubles nothing more.

More than 1,5 years I have got them all may time and recourses but the have not succeed to fixing my cars. At the moment my Key doesn’t works for the second times, Volume keys on steering-wheel changing CD tracks and Instrument panel lights dying during ride. This car is not dependable.

The only thing BMW Sweden have did is, the have compensated me with 4 winter wheels for my outlays. And I don’t know how can 4 winter wheels fixing my electrical problems??

The cars ordered by me from BMW Sweden through my dealer.

I got this link now from another person (he had approximate problem with his E46), Some of my problem is in the list below:

2003 BMW 330i (E46) Sedan
http://www.alldata.com/TSB/06/0306A644.html

And hers is list for BMW 328i (E46)
http://www.alldata.com/TSB/06/99069039.html

When now I have seen this list I have very difficult to trust on BMW that they saying to me regarding I got a bad luck cars.

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