ForumAudi Q8 e-tron
  1. Startseite
  2. Forum
  3. Auto
  4. Audi
  5. Audi E-Autos
  6. Audi Q8 e-tron
  7. Feldmaßnahme 93V2

Feldmaßnahme 93V2

Audi e-tron GE
Themenstarteram 16. Februar 2024 um 18:57

Hallo, eben in meiner Audi App…

Grüße Micha

Bild App
Ähnliche Themen
7 Antworten

Ui, da habe ich doch woanders was gelesen kürzlich.

Ist das ein Q8 oder noch der VFL E-Tron?

https://www.motor-talk.de/.../...22-2023-auch-in-de-dach-t7592658.html

Themenstarteram 16. Februar 2024 um 19:18

Es ist ein vor Q8 etron BJ21. In dem angegebenen Link ist die VIN Abfrage weiterhin negativ…also ist es wohl ein anderer Rückruf. Micha

Zitat:

@Michara schrieb am 16. Februar 2024 um 20:18:36 Uhr:

Es ist ein vor Q8 etron BJ21. In dem angegebenen Link ist die VIN Abfrage weiterhin negativ…also ist es wohl ein anderer Rückruf. Micha

Verwirrung perfekt,

Du hast kein Q8 sondern ein VFL BJ21 :) das Monat wäre noch interessant um das Modelljahr zu wissen.

Themenstarteram 16. Februar 2024 um 19:45

Kommando zurück…hab in der App das falsche Fahrzeug gewählt…betrifft anscheinend meinen Vorgänger BJ 05/2019.

Sorry für die Verwirrung…muss den Alten mal löschen!

Micha

Bei 93V2 und 93U9 geht es um dasselbe Problem, sehe KBA anhang. Der US-Rückruf enthält weitere Informationen, dass später in diesem Jahr ein neues BMS installiert wird. Wenn dies zu Warnungen führt, werden die Batteriemodule ausgetauscht.

 

Zitat:

NHTSA

Description of the Defect: A potentially critical self-discharge condition exists in certain high-voltage battery modules that, in some instances, may lead to thermal overload, possibly resulting in smoke or a fire

Estimated percentage with defect: 3 %

Description of Remedy Program: The final remedy will be the installation of advanced onboard diagnostic software that will detect potential issues related to changes in battery module performance and will warn the driver before problems can develop. This software is expected to become available in the 3rd quarter of CY 2024. For vehicles where online-data is available, the vehicles can be closely monitored through online data evaluation (customers with enrolled vehicles). Where the online data shows a potentially critical battery module, the customer will be contacted and advised to only charge the vehicle at 80% charging capacity until the affected module can be replaced at an authorized Audi dealer. For vehicles where online-data is not available, as an interim measure dealers will perform diagnostic procedures and, if necessary, replace battery module assemblies. These vehicles are advised to only be charged at 80% charging capacity and the check may have to be repeated before the software becomes available. As an interim measure, dealers will replace battery modules for these vehicles that fail the diagnostics. Audi will offer a reimbursement plan under this recall, as some vehicles are already out of the manufacturer´s warranty.

How Remedy Component Differs from Recalled Component: The software that will be installed in affected vehicles will have the ability to detect potential issues related to changes in battery module performance and/or self-discharge conditions before a thermal event may develop and warn the driver accordingly. The software is expected to become available in the 3rd quarter of CY 2024.

Identify How/When Recall Condition was Corrected in Production: Starting with production in March 2022, the affected battery cells were no longer used.

Recall Schedule: Dealers: on or before December 22, 2023 / Owners on or before February 16, 2024

Planned Dealer Notification Date: DEC 22, 2023 - DEC 22, 2023

Planned Owner Notification Date: FEB 16, 2024 - FEB 16, 2024

Wäre interessant, ob es ausschließlich LG-Zellen betrifft, oder auch die prismatischen Zellen von Samsung betroffen sind.

Obwohl, dass zwei unterschiedliche Hersteller mit unterschiedlicher Zellarchitektur den gleichen Fehler verursachen, halte ich eher für unwahrscheinlich.

Dies gilt nur für LG Chem-Zellen.

Deine Antwort
Ähnliche Themen