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Audi S5

Themenstarteram 31. Mai 2008 um 17:54

Ich habe mal ne frage warum wird in dem Audi s5 ein 4,2l v8 mit nur 354ps eingebaut. ich meine es ist doch in etwa der gleiche motor wie der rs4 mit 420ps. Meine frqage warum hat audi in dem s5 nur den 354ps starken eingebaut. weiß das jemand von euch warum audi das gemacht hat.

Beste Antwort im Thema

Zitat:

Original geschrieben von Raser6

Ich habe mal ne frage warum wird in dem Audi s5 ein 4,2l v8 mit nur 354ps eingebaut. ich meine es ist doch in etwa der gleiche motor wie der rs4 mit 420ps. Meine frqage warum hat audi in dem s5 nur den 354ps starken eingebaut. weiß das jemand von euch warum audi das gemacht hat.

Ja, weiß ich: weil der S5 "nur" der S5 ist und nicht der RS5.

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Zitat:

Original geschrieben von Raser6

Ich habe mal ne frage warum wird in dem Audi s5 ein 4,2l v8 mit nur 354ps eingebaut. ich meine es ist doch in etwa der gleiche motor wie der rs4 mit 420ps. Meine frqage warum hat audi in dem s5 nur den 354ps starken eingebaut. weiß das jemand von euch warum audi das gemacht hat.

Ja, weiß ich: weil der S5 "nur" der S5 ist und nicht der RS5.

Themenstarteram 31. Mai 2008 um 19:21

tolle antwort das wollte ichauch hören. sorry aber das ist keine vernünftige antwort sondern irgendwas dahin gesagtes und gibt mir keine schlüssige klare antwort auf meine frage.

Zitat:

Original geschrieben von Raser6

tolle antwort das wollte ichauch hören. sorry aber das ist keine vernünftige antwort sondern irgendwas dahin gesagtes und gibt mir keine schlüssige klare antwort auf meine frage.

was denn? Der S5 soll in einer gewissen Masse verkauft werden, und darf dann nicht RS5 oder gar R8 unattraktiv machen, indem der gleiche Motor verkauft wird. Die stärkere Version des V8 ist dem RS vorbehalten! Und der wird deutlich teurer als der S5. Sonst müsste man sich ja auch fragen, warum gibt es ein 143PS und ein 170PS 2.0TDI. lol...

am 31. Mai 2008 um 20:44

Zitat:

Original geschrieben von Raser6

tolle antwort das wollte ichauch hören. sorry aber das ist keine vernünftige antwort sondern irgendwas dahin gesagtes und gibt mir keine schlüssige klare antwort auf meine frage.

Sorry, deine Frage taugt auch nicht für eine vernünftige Antwort. Wer aus diesem Forum soll sie denn geben? Außer Mutmaßungen wirst du nichts hören.

Themenstarteram 31. Mai 2008 um 21:32

sehr toll

Zitat:

Original geschrieben von Raser6

sehr toll

Was ist "sehr toll"? lol

Zitat:

Original geschrieben von Raser6

tolle antwort das wollte ichauch hören. sorry aber das ist keine vernünftige antwort sondern irgendwas dahin gesagtes und gibt mir keine schlüssige klare antwort auf meine frage.

Die Antwort war aber absolut richtig. Wie du vielleicht weißt gibt es neben dem RS4 mit 420PS auch noch einen S4 mit dem gleichen 4.2 V8 und ~350PS wie ihn der S5 hat. Also WENN, dann würde der RS5 den Motor des RS4 bekommen.

Das ganze nennt sich Modellpolitik. Außerdem ist der RS ein kompromissloser Sportler, während der S noch etwas Komfort bieten soll, das gleiche gilt für den Motor der beiden Modelle, der V8 im S ist noch etwas ziviler als der im RS.

am 1. Juni 2008 um 7:59

Najaaa.. also wirklich kompromisslos sind die RS-Modelle nun auch nicht. :p

Zitat:

Original geschrieben von sTTef

Najaaa.. also wirklich kompromisslos sind die RS-Modelle nun auch nicht. :p

Ich meine das eher in Bezug auf einen normalen A4 bzw S4. Für ein Alltagsauto ist ein RS schon ziemlich kompromisslos, wie es ein M3 oder M5 eben bei BMW auch ist. Natürlich ist der RS4 kein Porsche GT3.

am 1. Juni 2008 um 10:09

Zitat:

Original geschrieben von toxical

Wie du vielleicht weißt gibt es neben dem RS4 mit 420PS auch noch einen S4 mit dem gleichen 4.2 V8 und ~350PS wie ihn der S5 hat.

Abgesehen von der Anzahl der Zylinder und dem Hubraum unterscheiden sich diese Motoren nicht ganz unwesentlich. Die V8 Motoren im S5 und im R8 stellen dabei die modernsten Entwicklungen dar, wobei die Charakteristik selbst dieser beider Motoren unterschiedlich ist. Der Motor des R8 holt seine Kraft im wesentlichen im oberen Drehzahlbereich heraus, während der V8 des S5 auf gleichmäßige Kraftentwicklung über ein weites Drehzahlband ausgelegt ist, was für einen GT die sinnvollere Variante ist.

die motoren klingen auf dem papier recht gleich, das liegt aber nur daran, dass die details, die audi in den technischen daten angibt immer recht oberflächlich sind. in wirklichkeit haben die motoren nicht mehr viel gemein:

Zitat:

The main technical differences between the base engine and the high-revving engine lie in the following:

* Crankshaft/connecting rods/pistons

* Timing gear

* Cylinder head

* Oil supply

* Engine cooling

* Intake path

* Exhaust system

* Engine management

 

The cylinder crankcase of the high-revving engine was machined to higher specifications due to the higher stresses in this component. To minimize warping of the cylinder manifolds, the crankcase is honed under stress. For this purpose, a honing template is attached to the crankcase before the honing process in order to simulate the warping of the bolted-on cylinder manifold.

Modifications to High-revving Engine

At very high engine speeds, axial vibration occurs due to the unbalance in the single-mass damper. This can cause the crankshaft to break.

To avoid this vibration, a dual-mass damper without unbalance is employed in the high-revving engine. To compensate for unwanted engine vibration, heavy metal inserts are integrated in the first and eighth crank journals by way of unbalance.

Connecting Rod

Cracked connecting rods made of 36MnVS4 are used in the basic engine, while the conventionally split connecting rods in the RS4 engine are made of 34CrNiMo8, for strength.

In addition, the geometry and tolerances of the

connecting rods were reduced on the high revving version of the 4.2L V8 FSI engine.

Bearing journals diameter: 54 mm

Bearing bushings: 1.4 mm thick, 15.25 mm wide

Length of bushing: 0.20 mm diameter rolled

Connecting rod length: 154 mm

Piston

For strength reasons, forged pistons with a slightly higher weight than conventional pistons, are used. Both engines have the same piston geometry.

Piston weight without rings: approximately 290 g (10 oz)

Piston pin: 0.20 mm x 0.11.5 mm x 40 mm

High-revving Engine

* 3/8" simplex sleeve-type chains are used here. Their advantage is their reduced wear and higher stress resistance at high engine speeds. In this case the idler gears have 38 and 19 teeth. The camshaft sprockets have 25 teeth.

 

Different Features of the High-revving Engine

* To match the higher engine power output and RPM, the following cylinder head components were modified:

* Intake ports are charge optimized (based on larger cross-sections)

* Intake valves are chrome-plated hollow stem valves (for weight reduction)

* Valve springs are made of a material with higher tensile strength and also have higher spring force

* To meet the higher fuel requirements, the injectors are designed for higher flow rates.

* Roller rocker arms are more robustly designed, with peened rollers for higher strength

* Camshafts have different timings and larger opening lengths

* Intake valve opening angle 230 crank angle degrees

* Exhaust valve opening angle 220 crank angle degrees

* The lifters were adapted from the 3.2L V6 engine found in the TT and A3. They have a larger ball stroke which, in the course of testing, proved advantageous for the high-revving engine (with regard to the inflation of the hydraulic valve clearance compensation element).

* The cylinder head has a modified water jacket which circulates coolant to the area between the intake port and the injector, thereby reducing the temperatures in the cylinder head combustion chamber plate.

* Due to a modified camshaft drive reduction ratio, the camshaft adjuster has 25 teeth for the chain drive, as opposed to 30 teeth in the basic engine.

In the more highly stressed high-revving engine, an additional oil-air heat exchanger is used to minimize the oil temperature even at high engine load. This additional heat exchanger is operated in parallel with the heat exchanger via a thermostat.

Audi RS4 Sump

A reliable supply of oil in all driving situations is critical, especially in a sports car such as the RS4. The oil supply system in the high-revving engine was designed for racing applications in which it is subjected to lateral

acceleration of up to 1.4 g. To ensure this, the sump in the RS4 has an additional system of flaps.

Design

Four flaps, whose axis of rotation is parallel to the longitudinal axis of vehicle, are arranged inside a housing. Each of the flaps opens toward the inside of the intake end of the oil pump.

Function

When the vehicle is cornering, the oil flows inside the sump toward the outside of the corner. The two flaps facing the outside of the corner close and hold the oil in the sump intake. At the same time, the two flaps facing the inside of the

corner open to allow additional oil to flow into the intake. This ensures a sufficient supply of oil to the oil pump.

The intake system of the RS4 engine was designed with emphasis on maximum flow control. Pressure loss is minimized by a large cross-sectional areas in the Mass Air Flow (MAF) Sensor G70 and air intake pipe in combination with a 90 mm diameter throttle valve.

To ensure a sufficient supply of air to the engine at high RPM, the power flap in the air filter is opened at engine speeds higher than 5000 RPM and at road speeds higher than 200 kph.

The power flap is opened and closed by a vacuum

actuator which is map-controlled by the ECM via the Intake Air Switch-Over Valve N335.

The sand cast aluminum (should be magnesium) intake manifold was designed specifically to match the sporty characteristic of the engine. In contrast to the basic engine, maximum torque is produced at higher engine RPM. At this engine speed, the intake manifold changeover valve would be switched to the short path for higher power output.

Spark Plugs

In contrast to the Audi Q7, spark plugs with a higher heatrating (colder plugs)* are used because the RS4 engine is subjected to higher thermal stresses.

* applies to NGK spark plugs

Injectors

Due to the higher fuel demand and the shorter window of time available for injection at very high engine speeds, the RS4 engine is fitted with larger injectors than the Audi Q7 engine.

ich hoffe das beantwortet die ursprünglich gemeinte frage :)

am 1. Juni 2008 um 10:34

Zitat:

Original geschrieben von der_horst

Zitat:

The main technical differences between the base engine and the high-revving engine lie in the following:

Zitat: Quellenangabe? :confused:

Zitat:

Original geschrieben von Raser6

Ich habe mal ne frage warum wird in dem Audi s5 ein 4,2l v8 mit nur 354ps eingebaut. ich meine es ist doch in etwa der gleiche motor wie der rs4 mit 420ps. Meine frqage warum hat audi in dem s5 nur den 354ps starken eingebaut. weiß das jemand von euch warum audi das gemacht hat.

Wie hier bereits mehrfach ausgeführt, handelt es sich mit Nichten um den gleichen Motor. Aufgrund der Unterschiede im Detail ist der 420 PS Motor viel teurer.

Andreas

am 1. Juni 2008 um 17:54

ein motor besteht halt nicht nur aus hubraum, um es mal abzukürzen

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