Phaeton aus Amerika

VW Phaeton 3D

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USA: W12-Phaeton zum Schnäppchen-Preis
Das 420 PS starke Volkswagen-Luxusmodell Phaeton W12 kostet in den USA ausgestattet mit einem sechs Liter großen Zwölfzylinder-Motor 94.600 Dollar (umgerechnet 74.500 Euro).
Damit ist der Top-Phaeton in den USA im Vergleich zu Deutschland 28.000 Euro preiswerter. Trotzdem ist er wie Volkswagen of America am Mittwoch (14.1.) mitgeteilt, das teuerste Auto, dass der Konzern je in den USA angeboten hat.

VW hofft auf rund 3.000 amerikanische Phaeton-Kunden pro Jahr. Das 335 PS starke Achtzylinder-Modell soll jedoch fast 90 Prozent der Phaeton-Verkaufszahlen bringen. Dieser wurde bereits im November zu 64.600 Dollar (55.350 Euro) in den USA eingeführt - 25.000 Euro billiger als in Deutschland.
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aufgrund solcher Artikel ( auto motor sport.de vom 15.01.04 ) frage ich mich ob schon jemand von Euch sich einen Phaeton aus Amerika geholt hat oder mit dem Gedanken spielt.

24 Antworten

hola, dat is aber ne ganze Menge weniger (liegt wohl "fast" 100%ig am momentanen Dollar/Euro Kurs). Falls den wirklich jemand aus den USA holen will, checkt lieber mal in Kanada (wegen metrischem System anstatt Meilen, und anscheined soll der Import aus Kanada auch günstiger sein)

Muss man da kein zoll bezahlen wenn man sich das auto rüber holt ???

Soweit ich weiss, muss man auch die Scheiben und Scheinwerfer austauschen. Könnte sich aber immer noch lohnen...

Ich weiss auch nicht welch Schreibtischtöter solche Berichte verfasst.
Sowas lohnt doch nur wenn ich vor Ort (in den Staaten) jemanden habe, der mir die Verhandlungen und den Kauf abnimmt oder würdet ihr die "Katze im Sack" von Deutschland aus kaufen. Zusätzlich kommen auf den Preis die US tax drauf, die per Antrag wieder zurückzubekommen sind.
Hinzuzurechnen ist der Transport nach Deutschland entweder nur per Schiff oder evtl auch noch vom Händler zum Hafen. Nun kommt auf den gesamten Preis Auto und Fracht der Zoll (10%) und darauf die MwSt. (16%). Um das Fahrzeug hier dann anzumelden müsste bei einem hier erhältliche Fahrzeug die Lichter ausgetauscht werden.
So und nun kann jeder selber rechnen ob sich das nun lohnt oder nicht.
Nicht enthalten ist bei meiner Aufstellung ein evtl Flug in die Staaten um den Kauf vor Ort zu fixieren, was aber auch mit einem Urlaub verbunden werden könnte und man sich so die Mietwagenkosten sparen kann.

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(Please accept my apologies for the English language post)

I purchased a W12 Phaeton lang, new, in Canada in October 2004, it cost CAD $101,000.- , which was equal (at the time) to about €65,000.- The Phaeton was fully equipped, the only options not included were stand-heating and television.

But, I do not think it would be possible to import a North American specification W12 to Europe and pass the TUV certification. All VW products imported to North America have a 190 km/h top speed limit. For this reason, my W12 Phaeton only has the small front brakes (2 piston caliper), not the large Brembo brakes that are provided in Europe. Also, they are supplied with all season tires, not specific tires for summer or winter. The radio works on North American frequency spacing only, and this cannot be change with VAG-COM programming.

Lastly, it has no rear fog-light, and the front headlights have a different beam pattern. So, the conversion costs to European specification would be very, very high.

Michael

Zu bedenken ist auch, daß sich die Ausstattung eines US-Phaeton in bestimmten Ausführungen von der für Deutschland/Europa unterscheidet. Auch die Reifen sind m.W. nach anders (schwächer) ausgelegt. Ich denke, da ist Vorsicht angesagt, und ich glaube nicht daran, daß der notwendige Wirbel eines Re-Imports sich am Ende lohnt.

Es gab auch mal so Mazda MX-5 Helden, die beim Import aus den USA ganz viel Geld gespart haben.

Nachdem alle Motoren verglüht waren, stellte sich heraus, dass das Kühlsystem des "Miata" nicht auf die dt. Belastungen ausgelegt war.

Re-Import

Hallo,

wer den ganzen administrativen Kram geregelt bekommt, weil er sowieso öfter überm Teich ist oder jemanden hat, kann sich das schon lohnen. Technikmässig muss aber eine ganze Menge geändert werden.

- Leuchten hinten komplett wegen Blinklicht (darf nicht rot sein) und Nebelschlussleuchte (in Amerika nicht vorhanden)

- Leuchten vorn (kein Standlicht und Form des Abblendlichts)

- ZAB hat andere Tastenbelegung und Radiofrequenzbereiche

- Kessy max Ausstattung hat keinen Start-/Stop-Taster in der Schaltabdeckung.

- Die Schlösser haben keine sog. Safe-Funktion (man kann trotz Verriegelung von innen nach aussen gelangen).

- Die Servoschliessung Heckdeckel funktioniert nur von innen und über den Funkschlüssel (Mikrotaster am Emblem fehlt).

- Telematikmodul (im Dach) muß deaktiviert werden, da die Sendeleistung über 2 Watt liegt.

- Die Warnstrategie der RDK ist unterschiedlich (es gibt keine rote Warnung, nur gelbe).

- Die Funkfrequenz des Kessy-Systems ist in Dtl. vermutlich nicht zugelassen (315 MHz), das würde ein anderes Kessy-Steuergerät und neue Schlüssel bedeuten.

- In Amerika werden Ganzjahresreifen verbaut, die auch nur bis 210 km/h freigegeben sind. Die Autos sind geschwindigkeitsmäßig abgeriegelt.

Ich hab sicher noch einige Dinge vergessen, alles in allem ist das verflixt viel, aber prinzipiell machbar.

Gruss

gmduser

Again, please forgive the English language post. I can read German, and listen to Swiss-German, but I cannot yet write the language. Perhaps soon...

I will try to address some of the objections raised below. But, in principle, I do not encourage the idea of importing a North American Phaeton to Europe.

Leuchten hinten komplett wegen Blinklicht (darf nicht rot sein) und Nebelschlussleuchte (in Amerika nicht vorhanden) No physical changes need to be made to the rear lights, the part numbers are identical for Europe and North America. But, we have not yet figured out how to enable - via the controller software - the fog light on the North American Phaetons. Enabling (or retrofitting) a rear foglight on a North American Phaeton

Leuchten vorn (kein Standlicht und Form des Abblendlichts) We do have a parking light (city-light), but the form of the low beam headlight would be unacceptable in Europe. Photo of front parking light (City light)

ZAB hat andere Tastenbelegung und Radiofrequenzbereiche This can be changed through software coding of the controller.

Kessy max Ausstattung hat keinen Start-/Stop-Taster in der Schaltabdeckung. Pfffft! This is usually the first modification that we recommend to new Phaeton owners, because it is such a simple task. It is fully documented: Retrofitting Keyless Start to North American Phaetons. The photos show my own car, I am the author of the documentation. It is child's play - even a lawyer could do it.

Die Schlösser haben keine sog. Safe-Funktion (man kann trotz Verriegelung von innen nach aussen gelangen). This can be changed (enabled or disabled) through software very easily. You can do it yourself, or ask your VW technician to do it, as you prefer. The programming is explained in the official VW technical literature.

- Die Servoschliessung Heckdeckel funktioniert nur von innen und über den Funkschlüssel (Mikrotaster am Emblem fehlt). This statement is not correct, I have such an invisible switch embedded behind the VW-symbol of my Phaeton, as do all other North American Phaetons that have the servo assisted trunk opening and closing feature. Should the trunk lid open when you touch the VW logo?

Telematikmodul (im Dach) muß deaktiviert werden, da die Sendeleistung über 2 Watt liegt. This is correct. Even if you did not de-activate it, it is a proprietary system - OnStar - that only works in North America. But, the good news is that the North American Phaeton comes pre-wired with the antenna for the handy on the back glass. MCX Antenna Connector in Center Console

Die Warnstrategie der RDK ist unterschiedlich (es gibt keine rote Warnung, nur gelbe). No, that is not a correct statement. The behaviour of the RDK is the same everywhere. Here is a diagram that will explain it in full detail: Phaeton Accessibility for people with physical impairments

Die Funkfrequenz des Kessy-Systems ist in Dtl. vermutlich nicht zugelassen (315 MHz), das würde ein anderes Kessy-Steuergerät und neue Schlüssel bedeuten I believe that the Kessy frequency can be changed via software coding, but even if this was done, new key fob transmitters would be required. We have published the coding for the Kessy North American frequency, and the Kessy 'rest of the world' frequency, and also how to change it.

In Amerika werden Ganzjahresreifen verbaut, die auch nur bis 210 km/h freigegeben sind. Die Autos sind geschwindigkeitsmäßig abgeriegelt. This is very true. Our Phaetons are supplied with what are called 'all season' tires, because it is presumed that this is the preference of most North American drivers. Also, every VW product that is exported to North America - Golf or Phaeton, it does not matter - is governed (speed blocked) at 210 km/h.

If you wish to do further research, the North American Phaeton Owner's Group has complied a directory of information at this URL: Phaeton Forum 'Table of Contents'

But, as I said at the beginning, I would not recommend the idea of importing a Phaeton from North America to Europe. Too much fooling around would be needed, and my forecast is that too many secondary problems would arise as a result of all the fooling around.

Michael (PanEuropean)
Moderator of the North American Phaeton Forum

Zitat:

Original geschrieben von PanEuropean


Again, please forgive the English language post. I can read German, and listen to Swiss-German, but I cannot yet write the language. Perhaps soon...

I will try to address some of the objections raised below. But, in principle, I do not encourage the idea of importing a North American Phaeton to Europe.

Leuchten hinten komplett wegen Blinklicht (darf nicht rot sein) und Nebelschlussleuchte (in Amerika nicht vorhanden) No physical changes need to be made to the rear lights, the part numbers are identical for Europe and North America. But, we have not yet figured out how to enable - via the controller software - the fog light on the North American Phaetons. Enabling (or retrofitting) a rear foglight on a North American Phaeton

The parts are not the same, they are different inside. RoW parts have yellow and red leds on the outer light, the american ones have just red leds. The inner lights are the same, but they will be controlled crossways. This means, the left inner light will be controlled from the right outer one, so the fog beam works only with the correct outer light.

Zitat:

Leuchten vorn (kein Standlicht und Form des Abblendlichts) We do have a parking light (city-light), but the form of the low beam headlight would be unacceptable in Europe. Photo of front parking light (City light)

ZAB hat andere Tastenbelegung und Radiofrequenzbereiche This can be changed through software coding of the controller.

Changing hardware through coding ?? Never heard of.

Zitat:

Kessy max Ausstattung hat keinen Start-/Stop-Taster in der Schaltabdeckung. Pfffft! This is usually the first modification that we recommend to new Phaeton owners, because it is such a simple task. It is fully documented: Retrofitting Keyless Start to North American Phaetons. The photos show my own car, I am the author of the documentation. It is child's play - even a lawyer could do it.

Sorry, in America you don't have the airbag switch anymore. This is now done via bladder mat in the passenger seat. So, you can replace the cover, but you dont have the wiring for the switch.

Zitat:

Die Schlösser haben keine sog. Safe-Funktion (man kann trotz Verriegelung von innen nach aussen gelangen). This can be changed (enabled or disabled) through software very easily. You can do it yourself, or ask your VW technician to do it, as you prefer. The programming is explained in the official VW technical literature.

No, the locks are different, the american ones doesn't have the safe-motor.

Zitat:

- Die Servoschliessung Heckdeckel funktioniert nur von innen und über den Funkschlüssel (Mikrotaster am Emblem fehlt). This statement is not correct, I have such an invisible switch embedded behind the VW-symbol of my Phaeton, as do all other North American Phaetons that have the servo assisted trunk opening and closing feature. Should the trunk lid open when you touch the VW logo?

No. The Switch depends on the Kessy-System. Kessy max and servo trunk means with switch, Kessy min means without switch. It has nothing to do if the trunk lid is hydraulic or not.

Zitat:

Telematikmodul (im Dach) muß deaktiviert werden, da die Sendeleistung über 2 Watt liegt. This is correct. Even if you did not de-activate it, it is a proprietary system - OnStar - that only works in North America. But, the good news is that the North American Phaeton comes pre-wired with the antenna for the handy on the back glass. MCX Antenna Connector in Center Console

Die Warnstrategie der RDK ist unterschiedlich (es gibt keine rote Warnung, nur gelbe). No, that is not a correct statement. The behaviour of the RDK is the same everywhere. Here is a diagram that will explain it
in full detail: Phaeton Accessibility for people with physical impairments

The behaviour ist the same of course, but you don't have red warnings in america that RoW has, even if you have a flat tire.

Zitat:

Die Funkfrequenz des Kessy-Systems ist in Dtl. vermutlich nicht zugelassen (315 MHz), das würde ein anderes Kessy-Steuergerät und neue Schlüssel bedeuten I believe that the Kessy frequency can be changed via software coding, but even if this was done, new key fob transmitters would be required. We have published the coding for the Kessy North American frequency, and the Kessy 'rest of the world' frequency, and also how to change it.

Frequency can not be changed by coding, it depends on the hardware.

Zitat:

In Amerika werden Ganzjahresreifen verbaut, die auch nur bis 210 km/h freigegeben sind. Die Autos sind geschwindigkeitsmäßig abgeriegelt. This is very true. Our Phaetons are supplied with what are called 'all season' tires, because it is presumed that this is the preference of most North American drivers. Also, every VW product that is exported to North America - Golf or Phaeton, it does not matter - is governed (speed blocked) at 210 km/h.

If you wish to do further research, the North American Phaeton Owner's Group has complied a directory of information at this URL: Phaeton Forum 'Table of Contents'

But, as I said at the beginning, I would not recommend the idea of importing a Phaeton from North America to Europe. Too much fooling around would be needed, and my forecast is that too many secondary problems would arise as a result of all the fooling around.

Michael (PanEuropean)
Moderator of the North American Phaeton Forum

I hope we will see you at the meeting in may ??

Regards

gmduser

Hello GMD User:

Thank you very much for your response and your comments. I will have to collect more information before I can fully comprehend some of the things you said.

I think that we do agree 100% on the underlying principle, which is that it is simply not practical to try and bring a North American specification Phaeton to Europe.

My interest in the topic is driven by a desire to either enable (via software coding or adaptation) or retrofit (via purchase of parts in Europe) many of the very carefully designed and well thought out features of the Phaeton that have been removed or disabled on the NAR model Phaetons. Although I live in Canada, VW treats the NAR (North American Region) as one single entity, and the product liability lawyers in Auburn Hills USA take great delight in either disabling or deleting from series all additional engineering capability or function beyond (for example) the horn, brake lights, and turn signals.

This is extra-ordinarily frustrating to the North American owners of Phaetons.

I will do my best to attend the Phaeton owner gathering in Dresden this spring. At the moment, I am in the process of organizing a similar gathering for NAR owners in Auburn Hills: Phaeton Owner GTG in Auburn Hills, MI - April 23 and 24, 2005

with best regards,

Michael

Lt. Financial Times Deutschland vom 1.4.2005
kein Aprilscherz !!!!!!!!!!

Im ersten Quartal wurden von VW auf den gesamten US Markt vom Phaeton 88 Stück !!!!! verkauft, nach 149 im Vorjahr.

Ist nicht gerade viel.

RICHTIGSTELLUNG meines Berichts von der FTD vom 01.04.2005.

Die Meldung war nicht ganz richtig, es wurden nämlich nur 83 Stück verkauft.

SORRY 🙂 🙂 🙂

Übrigens dies ist wirklich kein Aprilscherz, sondern WOB Phaeton Live. Es liegt wirklich nicht an den tollen Wagen sondern an den Phaeton WOB Typen.

Ach so.......

DC im gleichen Quartal Umsatzplus (USA) 8%

BMW minus 11% (der Mini Umsatzplus 44% (Rekordwert).

Die Autos sind zwar schlechter, die Manager anscheinend besser. 🙂🙂

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