Digital air conditioning , remove the ignition key but... the climate ventilation remains on.
Hello everyone, this happens to my digital air conditioning: I turn off the engine and remove the ignition key but... the climate ventilation remains on. I put the ignition key back in and turn it repeating the operation 2/3 times and finally the fan turns off.
What should I check?
Thanks.
1 Antworten
Should you encounter the same phenomen again, then try to turn down the
ventilator on the climate control panel before switching Ignition off.
This is just to find out if the control panel is still responding.
Translation:
Sollte das gleiche Phänomen erneut auftreten, dann versuche zunächst, den
Ventilator am Klima-Panel herunter zu regeln bevor die Zündung ausgeschaltet wird.
Dies dient lediglich dazu, herauszufinden, ob das Bedienfeld noch reagiert.
In diesem Fall kann man zahlreiche Werte anzeigen, indem man dieser Anleitung folgt:
Halte die Taste „REST“ an der Klimaanlage fünf Sekunden lang gedrückt (bei eingeschalteter Zündung – das Fahrzeug kann gefahren werden – achte jedoch auf die Straße).
Die linke Anzeige wechselt zu 01, die rechte Seite der Anzeige zeigt den Datenwert an.
(Dies funktioniert bei allen Modellen ab Baujahr 1995 und später, 202, 210, 208, sowie bei der 140, indem zuerst die linke Temperatur auf LO gestellt wird.)
Die Zahl 01 kann durch Drücken der linken „AUTO“-Taste erhöht werden. Die linke Anzeige wechselt zu 02. Durch Drücken der rechten „AUTO“-Taste springt die linke Anzeige zurück. Es gibt Zahlen von 01 bis etwa 50. Sie geben die Werte für viele Dinge an, darunter ALLE Temperatursensoren (Heizungswärmetauscher, Verdampfer, Umgebungstemperatur, Fahrzeuginnentemperatur, Motorkühlmitteltemperatur), Motordrehzahl, Fahrzeuggeschwindigkeit, Hochdruck der Klimaanlage, Kältemitteltemperatur, Benzin- oder Dieselbetrieb, Versionscodierung, Not-Aus-Signal der Klimaanlage vom Motormanagement und mehr.
01 = Temperatursensor im Fahrzeug
02 = Außentemperatursensor
03 = Temperatursensor Wärmetauscher links (Heizungskern)
04 = Temperatursensor Wärmetauscher rechts
05 = Verdampfersensor
06 = Kühlmitteltemperatur
07 = Kühldruck in bar
08 = Kühltemperatursensor (23*9 = 23,9 °C)
09 = ?
10 = Gebläsesteuerspannung (ideal zur Diagnose von Problemen mit der Gebläsesteuerung)
11 = Abgassensor (B31), z. B. 3,1 = 31 V
12 = Sonnensensor 4,2 = 4,2 V
20 = Zusatzlüftersteuerung 6,1 = 6,1 mA (max. 10 mA)
21 = Motordrehzahl U/min*1000
22 = Fahrzeuggeschwindigkeit km/h
23 = Schaltkreis 58d, z. B. 99 = 99 % der Batteriespannung,
24 = BATTERIESPANNUNG, z. B. 12,5 = 12,5 V
40 = Softwarestand der Steuergeräteversion (?)
41 = Hardwarestand des Steuergeräteversionsmenüs
42 = Steuergerätevariantencode, erste Ziffer
43 = Variantencode, zweite Ziffer
English translation:
If so,
you can display numerous values by following Instruction:
On the A/C controls, press and hold the "REST" button for five seconds (with ignition on - the car can be driven - but pay attention to the road).
The display on the left will change to 01 and the right side of the display will give the data value.
(This works on all 95 and later 202,210,208, chassis and also works on 140 by placing the left temp to LO first).
The number 01 can be incremented by pressing the left "AUTO" button. The left display changes to 02, pressing the right "AUTO" button make the left display go backward. There are numbers from 01 up to around 50.
They give the values for
many things including ALL of the temp sensors (heater cores, evap, ambient,
in car, engine coolant temp), engine speed, vehicle speed, A/C high side pressure,
refrigerant temp, whether gas or diesel, version coding, emergency A/C off
signal from engine management and others.
01 = In-car temperature sensor
02 = outside temperature sensor
03 = left heat exchanger (heater core) temp sensor
04 = right heat exchanger sensor
05 = evaporator sensor
06 = Engine coolant temperature
07 = refrigeration pressure in bar
08 = refrigeration temp sensor (23*9 = 23.9deg C)
09 = ?
10 = Blower control voltage (great for evaluating blower controller problems)
11 = emissions sensor (B31) e.g. 3.1 = 31.v
12 = sun sensor 4.2 = 4.2v
20 = aux cooling fan control 6.1 = 6.1ma (max 10ma)
21 = engine speed RPMs*1000
22 = vehicle speed KPH
23 = Circuit 58d e.g. 99 = 99% of battery voltage,
24 = BATTERY VOLTAGE e.g. 12.5 = 12.5v
40 = control module version software status (?)
41 = control module version menu hardware status
42 = control module variant code 1st number
43 = variant code second number
.
.
best of luck, mike. 🙂