- Startseite
- Forum
- Auto
- Volkswagen
- Polo
- Polo 5
- Dampf in Bi-Xenon-Scheinwerfer mit LED-Tagfahrlicht
Dampf in Bi-Xenon-Scheinwerfer mit LED-Tagfahrlicht
Sehr geehrte Mitglieder,
Ich habe ein Polo Comfortline gekauft (september 2009) mit fabriekoption:
Bi-Xenon-Scheinwerfer mit LED-Tagfahrlicht
Paketbestandteile
• Tagfahrlicht
• Bi-Xenon-Scheinwerfer für Abblend- und Fernlicht
• Leuchtweitenregulierung dynamisch
• statisches Kurvenfahrlicht
• Nebelscheinwerfer inkl. statischem Kurvenfahrlicht
• Scheinwerferreinigungsanlage
• Warnleuchte für Waschwasserstand
Aber ich habe jetzt eine dampf-probleem.
Bei vochtes wetter gibt es gleich dampf in beiden licht-units
Weißt jemand eine Lösung dazu?
Mein dank,
Frankie
(Mein Deutsch… Entschuldigung ich wonen in Holland)
Beste Antwort im Thema
In folgendem Beitrag ist dazu alles zu finden. Zusammenfassend sagt VW dazu, das ist Stand der Technik und kein Reklamationsgrund.
Ähnliche Themen
24 Antworten
Zitat:
Original geschrieben von 85GSX
Zitat:
Original geschrieben von Frankie111
Ich habe ein Polo Comfortline gekauft (september 2009) mit fabriekoption:
Bi-Xenon-Scheinwerfer mit LED-Tagfahrlicht
Das kann aber nicht sein, Xenon war erst ab Frühjahr 2010 bestellbar!?
@ 85GSX,
Sie haben Recht!
Fehler auf meiner Seite
Es ist: Ich habe ein Polo Comfortline gekauft (september 2011) mit fabriekoption:
(September 2009 war meine bisherigen Auto)
Nur 2 Monaten und bereits im Einsatz ziemlich ernste dampfProbleme in Bi-Xenon-luchtunit.
Ich verstehe jetzt, das dies einen unüberwindlich Xenon-Probleme ist...
O.ä. Sie unter diesem Link:
http://www.motor-talk.de/.../Attachment.html?attachmentId=691829
Grüßen,
P.S.
(Entschuldigung... Mein Deutsch, ich habe nicht aufgepasst in der Schule )
@ frankie: maakt niets uit, jouw Duits zou misschien niet perfekt zijn, maar is toch wel prima te lezen... dus.. helemaal niet nodig, om ophef daarvan te maken... ;-)
Ophef zou zinvoller zijn bij jouw xenonverlichting, en wat VW da en bij anderen "Stand der Technik" noemt... jammer...
google sagt
"
Egal, Ihre Deutschkenntnisse nicht perfekt, aber es ist ziemlich leicht zu lesen ... so .. keine Notwendigkeit, sie rühren zu machen ... ;-)
Fuss sinnvoller wäre, um Ihre Xenon-Licht, und was da VW und andere "Stand der Technik" nennt ... sorry ..."
Oh je... ;-)
Pardon, das war eher an Frankie gerichtet, das er sich nicht entschuldigen brauche für sein deutsch, das kann man doch durchaus problemlos lesen, und er sich darum nicht sorgen müsse...
sondern eher um das, was VW im Falle so alles "Stand der Technik" nennt....
Zitat:
Original geschrieben von Fietser82
@ frankie: maakt niets uit, jouw Duits zou misschien niet perfekt zijn, maar is toch wel prima te lezen... dus.. helemaal niet nodig, om ophef daarvan te maken... ;-)
Ophef zou zinvoller zijn bij jouw xenonverlichting, en wat VW da en bij anderen "Stand der Technik" noemt... jammer...
Off Topic:
Hey Fietser82,
Ja, ik was ook onaangenaam verrast; zeker als je in Nederland 1200 Euro neertelt voor die 2 Xenon-lampjes...
Volgens Hella heeft het te maken met de overdruk die kan ontstaan in de Xenon koplamp-unit waardoor er een beluchting in is gemaakt: Waar lucht in kan, komt uiteindelijk ook altijd condens in... Zie link:
http://www.hella.com/.../Waterdicht.jsp
I.p.v. Duits heb ik natuurkunde in mijn vakkenpakket gehouden en ik begrijp wat de mensen van Hella zeggen, maar je kunt ook overdruk voorkomen door een dunne metaalfolie te gebruiken die uitzet en krimp, al naar gelang de warmteontwikkeling: Iets duurder maar er is geen verbinding met de buitenlucht, dus er kan geen condens ontstaan als je de Xenon koplamp-unit met een geforceerd lage vochtigheid en luchtdicht in elkaar zet in de fabriek.
Een mooi voorbeeld is de fiets LED-verlichting van Son.
Er wordt in deze fiets-koplamp een hoogwaardige/hoogrendement LED gebruikt die zonder koeling binnen minuten doorbrandt; echter de LED wordt omsloten door een koperen koellichaam wat met de aluminium behuizing is verbonden: Koelprobleem opgelost en omdat de behuizing luchtdicht is, heb je ook geen 1 druppeltje condens! Zie link:
http://www.nabendynamo.de/produkte/Edelux.html
Ik heb dus (voorlopig) de indruk gekregen dat het niet zozeer de "Stand der Technik" is, maar dat een beluchting in een koplamp-unit een goedkope en makkelijke "oplossing" is...
Wel jammer, want als je eenmaal met Xenon-verlichting hebt gereden wil je niets anders meer; dat geldt trouwens ook voor de fiets LED-verlichting van Son.
Groet,
Frankie
Hi Frankie,
Nou.. VW noemt het "Stand der Technik"... da betekent vrijwel niet, dat dit ook het geval is..
maar, zo als men het hier kan lezen, hebben ook andere merken dit probleem, wat Xenonlampjes betreft, ook zogenoemde premiummerken... maar men zou eigenlijk denken, dat bij de huidige stand van technologie het mogelijk zou zijn, zo'n lampje luchtdicht te bouwen... maar blijkbaar.... :-S
op lange zicht moeten dan ook alle onderdelen in het lampje tegen corrosie beschermt zijn, dat zou, denk ik, ook niet zo goedkoop kunnen zijn, zo dat dit inderdaad en technisch probleem te zijn biljkt
btw... ook in Duitsland betaal je maar 860 € ervoor... dus goedkoop is iets anders..
en wat de Edelux betreft... een fijn stukje techniek, maar wat dichtheid betreft.. de warmte, die en LED afgeeft, is toch wat minder dan die van en Xenonlampje...
heb helaas allen maar en B+M Lumotec Cyo op de fiets, maar ook dat is al en heel grote verschil in vergelijking met en gewone halogeenkoplamp... wil die dus daar ook nooit meer moeten missen..
Off-topic:
Ik heb Nederlands 3 jaar op school gehad, maar woon ook vlak over de grens, en ben heel vaak in Nederland geweest, dus spreek je dan natuurlijk ook Nederlands...
Groetjes
Fietser82
Off-Topic:
Hey Fietser82,
U zei: "Nou.. VW noemt het "Stand der Technik"... da betekent vrijwel niet, dat dit ook het geval is..".
Nee, dat blijkt...
Maar het klopt wat u zegt!; na wat zoeken blijken o.a. ook: BMW, Audi, Kia en Toyota vochtproblemen te hebben met Xenon-koplampen.
U woont in Duitsland?! Gezien uw goede taalvaardigheid; mijn complimenten!
€ 860 voor de Duitse Xenon-koplampen...
Uiteraard is € 860 veel geld, maar € 340 prijsverschil met Duitsland vind ik wel groot.
Ik ben in ieder geval goed geholpen op dit forum, want ik weet nu dat er niets is te doen aan het vocht-probleem in de Xenon-koplampen.
U ook bedankt!
Groetjes,
Frankie
Zeker is dat 340 € verschil tussen Duitsland en Nederland... maar er zijn andere dingen, die bij jullie in Nederland goedkoper zijn... geen idee, uit welke reden ook, maar nou...
Bij voorbeeld is de nieuwe Up! in Nederland ook 1500 € goedkoper dan in Duitsland, bij het zelfde uitrustingsniveau... dat viel me enkele dagen terug in het oog, toen ik bij een VW-zaak in Duiven langskwam...
in geval van de Polo enkele voorbeelden, eerst de Duitse, dan de Nederlandse meerprijs:
4 deuren: 750 € D / 470 NL
Metallic: 435 D / 550 NL
Cruise control 205 D / 170 NL
leer/alcantara: 1065 D / 1590 NL (alles voor comfortline)
RCD 210/310/RNS 310: 485/655/1165 / 430/570/1250 NL /voor Trendline
geen idee, waarom da verschillen in zitten, en herkenbare zin blijkt er niet te zijn...
//offtopic
dankjewel... :-)
en ja, ik woon in Duitsland, en ben ook Duitser...
Zitat:
Hey Sebastian und die anderen,
Ich habe begriffen das es leider normal ist mit Xenon...
Danke und grüßen,
Hey Franky,
wie gesagt ich habe meinen A5 jetzt seit 12 Monaten/42 tkm und ab und an das Kondenswasser drinnen, im ersten Moment erschrickt man. Aber ich habe bis heute keine Ablagerungen oder Funktionseinschränkungen feststellen können.
Mach dir keine Gedanken =)
Gruß,
Sebastian
Ich hatte 2 Jahre einen Seat Leon fr mit Xenon und bei mir beschlugen die Scheinwerfer 1 mal im Winter sonst nie. Aber bei meinem Polo beschlagen sie auch wenn ich das licht nicht angeschaltet habe. Es muss wohl an den LEDs liegen. Den sie beschlagen ja nur entlang des tagfahrlichts.