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Chevrolet S10 Sturz einstellen

Themenstarteram 10. November 2011 um 9:19

Hallo zusammen

Hab da ein Problem, Chevy S10 ist Teifergelegt aber die Spur stimmt nun vorne überhaupt nicht.Hab ich so gekauft.Reifen total innen abgefahren, geht gar net

Wie kann ich die Verstellen bzw wisst ihr eine Lösung

Danke schon mal

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11 Antworten

Hallo!

Da kann man dir nur einen Besuch bei einem Fachhändler empfehlen! Also nicht eine dieser Ketten die von allem keine Ahnung haben, sondern ein qualifizierter Reifenhändler der sowas auch anbietet!

Da dein S10 tiefer ist, kommt man da auch nicht mit den normalen Werten klar sondern muß schon am Auto direkt einmessen > Und zwar Spur und Sturz komplett! <

Also lass einen Profi ran, keinen Prutscher! Kostet vielleicht 20 Euronen mehr, spart aber dafür extrem Reifen!

 

Gruß Arnd

Ich weiss jetzt natürlich Dein Bj nicht, aber soweit ich weiss, müssen für die Sturzeinstellung Ausgleichsplättchen verschiedener Dicke verwendet werden.

Und am Sturz wird es liegen.

Wobei die Tieferlegung wenn sie denn nur mäßig ist, den Sturz nicht sooo dramatisch verstellt.

Ich würde zuerst mal die Querlenker und vor allem die Querlenkerlager sowie die Traggelenke checken.

Themenstarteram 12. November 2011 um 11:00

Hallo zusammen

Baujahr ist ein 2000.

das mir den Unterlegplättchen etc und Fachwerkstatt wo das einstellen kann ist alles kein Problem

Schraube selber schon 20 Jahre, aber an dem S 10 gibt es kein solchen Einstellmöglichkeiten.

Komisch ist aber so ???????

Hab schon gehört das dann der Querlenker gewechselt werden muss ???

Danke ung Gruß

Hallo!

Hatte auch einen Blazer S-10 "damals" :D

Im Anhang ein Bild von meinem "Schätzchen"! Bei dem habe ich auch das Spur/Sturz Problem gehabt und bin damit eben zu einer dieser Ketten gefahren!

Die haben Ihn dann auch eingestellt bekommen, aber drei Anläufe gebraucht (Lenkrad schief, Reifen rubbelten, dann Lenkrad wieder schief und endlich alles gut!) und einen ganzen Tag gebraucht! Da war auch nichts mit Plättchen sondern die Einstellungen wurden ganz normal wie bei jedem anderen Auto durch drehen der Stäbe eingestellt!

Vielleicht hast du ja ein anderes Modell, falls nicht, sollte es also auch so klappen!

Gruß Arnd

P1010003

HI,

um welches BJ gehts denn jetzt eigentlich?

Willst du jetzt wissen wie du die Einstellungen machst, oder brauchst du die Einstellwerte auch noch?

Ich warte eigentlich die ganze Zeit das du dich mal klarer Ausdrückst was du jetzt eigentlich willst, aber nun frag ich halt doch mal nach.

Zitat:

Original geschrieben von CopCar

Blättchen/Shims am Beispiel Caprice

Genau das meinte ich, so sieht das beim S10 auch aus.

Zumindest beim 2WD, obs beim 4WD anders ist, kann ich nicht beurteilen.....

hupps BJ 2000 ganz überlesen.

Ich geh mal von

2000 Chevy Truck S10/T10 Blazer 2WD V6-4.3L VIN W

Front Caster and Camber Adjustment

Important: Before you adjust caster and camber angles, raise and release the front bumper. Do this twice in order to allow the vehicle to return to a normal height. Refer to Wheel Alignment Specifications.

1. Adjust the caster and the camber by inserting shims between the upper control arm shaft and the frame bracket. Add shims or subtract shims or transfer shims in order to change the readings.

Bild hoffentlich tuts, wenn nich auch nich so tragisch

2. In order to adjust the caster and the camber, loosen the upper control arm shaft-to-frame nuts (1). Add shims or remove shims (2) as required.

Tighten the nuts. Check the toe after you change the caster and the camber.

3. Caster - Transfer the shims from front to rear or from rear to front. The transfer of one shim from the rear bolt to the front bolt decreases positive caster.

Bild 2

4. Camber - Change the shims at the front and the rear of the cross shaft. Add an equal number of shims at the front and the rear of the cross shaft. This decreases positive camber.

5. A normal shim pack will leave at least two threads of the bolt exposed beyond the nut (1). The difference between the front shim pack and the rear shim pack must not exceed 10 mm (0.40 inch) . If you cannot meet these requirements, check for damage to the control arms and to related parts.

6. Tighten the nut on the thinner shim pack first. This improves the shaft-to-frame clamping force. This also improves torque retention.

Front Wheel Toe Adjustment

Tie rod adjuster parts often rust in service. Discard the nuts and the bolts if the torque required to remove the nut from the bolt exceeds 9 Nm (80 inch lbs.) after breakaway.

Apply penetrating oil between the clamp and the tube. Rotate the clamps until the clamps move freely. Install new bolts and nuts with the correct part number if needed.

Change the length of the tie rods in order to increase or decrease toe-in. Use the threaded sleeve to change the length of the tie rods. When the tie rods are mounted ahead of the steering knuckle, the rods must be decreased in length to increase toe or increased in length to decrease toe.

Perform the following steps to make front toe adjustments:

1. Set the steering wheel in the straight ahead position.

2. Perform the toe adjustments separately at each side.

3. Determine the toe (3) from the alignment equipment.

4. Loosen the tie rod adjuster clamp bolts at each end to the tie rod adjuster sleeve.

5. Adjust the toe by turning the tie rod adjuster in order to achieve the proper toe specification.

6. Position the tie rod adjuster clamps.

Tighten the tie rod adjuster clamp bolts to 25 Nm (18 ft. lbs.) .

7.Verify the number of threads showing on the tie rod ends at each side of the adjuster sleeve are equal within three threads.

Rear Wheel Alignment

If rear tire wear indicates that the rear axle housing may be bent, or that the rear springs may be dislocated, check the alignment.

Important: Do not straighten the axle housing in order to correct an alignment problem. If the axle housing is not straight, the axle assembly must be replaced.

Back the vehicle squarely onto an alignment machine.

Compensate for wheel runout the same way you check front wheel toe.

Check the camber reading. This should be 0.03 degrees negative-0.05 degrees positive.

Check the amount of toe. This should be 0 - 0.05 degrees or 0 - 1.58 mm (0 - 1/16 inch) .

When the vehicle is backed onto an alignment machine, the actual toe-out will read on the scale as toe-in. If toe-out is checked with a tram gauge, disregard this step.

If a tram gauge is used for checking toe, perform steps 1 and 2 to check camber.

You can not align the rear wheels by regular means. Replace bent or damaged axle housing and springs. The frame often is not straight. You can straighten the frame using frame straightening equipment, or by relocating the spring to the axle without removing the axle housing from the vehicle. In this way you can determine when the axle and spring assemblies are within the correct limits during the straightening operation.

If the frame and the springs are within specification, then the rear axle assembly is not straight, and you must replace the rear axle.

Alles in allem nichts was en normale Mechaniker der öfters Achsvermessungen macht nicht auch hinbekommen sollte.

Für die Einstellplattchen wäre vllt vorher en Anruf bei den üblichen US-Car Ersatzteilhändler ratsam, da selbst in den USA diese Plättchen sehr an bedeutung verloren haben

Bevor noch fragen kommen. Hier die Werte

Wheel Alignment Specifications

Z Trim Height Specifications RWD (except ZQ8) Service Allowed 2.6 to 3.1 in

Service Perferred 2.9 in

RWD (ZQ8) Service Allowed 2.5 in

Service Perferred 2.5 in

D Trim Height Specifications Utility Service Allowed 5.1 to 5.8 in

Service Perferred 5.4 in

Pickup (except ZQ8) Service Allowed 5.1 to 6.4 in

Service Perferred 5.8 in

Pickup (ZQ8) Service Allowed 4.8 in

Service Perferred 4.8 in

Wheel Alignment Specifications Caster Service Allowed 1 to 3 deg

Service Perferred 2 deg

Cross Caster Service Allowed 0.5 deg

Service Perferred 0.5 deg

Camber Service Allowed -1 to 1 deg

Service Perferred 0 deg

Cross Camber Service Allowed 0.5 deg

Service Perferred 0.5 deg

Steering Angle Service Allowed -0.5 to 0.5 deg

Service Perferred 0 deg

Toe (Total) Service Allowed -0.10 to 0.10 deg

Service Perferred 0.1 deg

Ride/Trim Height Specifications

Z Trim Height Specifications RWD (except ZQ8) Service Allowed 2.6 to 3.1 in

Service Perferred 2.9 in

RWD (ZQ8) Service Allowed 2.5 in

Service Perferred 2.5 in

D Trim Height Specifications Utility Service Allowed 5.1 to 5.8 in

Service Perferred 5.4 in

Pickup (except ZQ8) Service Allowed 5.1 to 6.4 in

Service Perferred 5.8 in

Pickup (ZQ8) Service Allowed 4.8 in

Service Perferred 4.8 in

Themenstarteram 13. November 2011 um 18:27

Ja DAnke schon mal

dann werd ich mal schauen ob das so funktioniert mit den Blättchen

Gruß Oliver

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