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Mercedes C207 E-Klasse

MKL an bei höhere Geschwindigkeit -> Leistungsverlust

Zitat: @Grasoman schrieb am 4. September 2021 um 10:33:10 Uhr: Ja, kann sein. Die Liste an Fehlermöglichkeiten als auslösende Ursache ist relativ lang, wie man auf der verlinkten Seite sieht. Aber diese Möglichkeit steht gleich als zweite da. Zitat: @Grasoman schrieb am 4. September 2021 um 10:33:10 Uhr: Zitat: Potential Causes Experience dictates that an inspection of the turbocharger will turn up the problem the majority of the time. Turbochargers have had many upgrades, such as ceramic bearings and improved materials to increase their longevity, however they are still the most problematic of engine components. The combination of high temperatures and ridiculously high RPM are a recipe for a shorter life span the most engine components. Over the years I have found that broken hoses or loose hose clamps causing major boost leaks cause this code to set. The turbocharger may have failed The boost pressure sensor may have failed Wastegate failure Plugged catalytic converter Faulty Injection Pressure Control (IPC) Faulty Exhaust Back Pressure Sensor Repair Procedures Inspect all hoses for cracks or loose clamps. Inspect the oil supply line to the turbo. Look for any leaks that could slow the oil flow to the bearing. Inspect the wastegate for proper movement. Make sure it closes all the way by detaching the control arm and manually moving it from open to closed. Remove the turbo and inspect the bearing seal for leaks. Oil inside the turbo on either side indicates a bearing failure. Spin the turbo by hand. It should spin easily. Check the exhaust side of the turbo for coking which prevents the vanes from functioning properly. In some cases the turbo can be cleaned. Attempt to move the turbo shaft fore and aft. No end play should be present. Look at the sides of the turbo and see if the vanes have been striking the casing. Replace the turbo if any of the above defects are present. On a diesel, visually inspect the injector pressure control sensor. Pull the electrical connector off the sensor. If any oil is present replace the sensor. Install the scan tool. Turn the key on and make a note of the IPC voltage. It should be approximately 0.28 volts. Start the engine. Now the voltage should have raised 1 volt to 1.38 at an idle. The voltage should rise with an increase in RPM. Check the EGR pressure sensor line for corrosion or contamination causing a blockage. Check the electrical connector. With the engine running check the intake boost pressure sensor for an even signal on the scan tool. Inspect the electrical connector for looseness or bent pins. Read more at: https://www.obd-codes.com/p2263 Copyright OBD-Codes.com UPDATE: Ich war beim Bekannten in der Werkstatt und es wurde nochmal ausgelesen: P2463 Rußgehalt DPF; zu hoch P2263 Ladedruckregler, Durchflussmenge fehlerhaft P00B0 Druckverstärkungsregelung Gruppe 2 P200A Fehlfunktion in der Ladebewegungsklappe (Genauere Beschreibung füge ich per Bild hinzu) Mein Bekannter denkt, dass der ganze Auslöser für diese ganzen Fehler der DPF ist. Er ratet mir V-Power-Diesel zu tanken und DPF Reiniger rein zu kippen und dann im 3-4 Gang mit 4000 Umdrehung zu fahren. Kann es wirklich sein, dass die ganzen Fehleranzeigen durch den „verstopften“ DPF kommen ? . Da fällt mir auch ein, dass ich irgendwo mal gehört habe das diese DPF-Reiniger garnicht gut sein sollen für den Motor, stimmt das wirklich ?