ForumCar Audio & Navigation
  1. Startseite
  2. Forum
  3. Wissen
  4. Car Audio & Navigation
  5. Android Auto und Google Maps – vorbereitete Route verwenden?

Android Auto und Google Maps – vorbereitete Route verwenden?

Themenstarteram 10. August 2020 um 20:14

Angenommen, ich habe mir am PC bei Google Maps eine einigermaßen komplizierte Route erstellt, zum Beispiel so. Wenn ich diese Route auf dem Smartphone navigieren möchte, kann ich ja einfach den Link in einen Browser einfügen und die Google-Maps-App öffnet sich automatisch mit der entsprechenden Route.

Wie soll ich vorgehen, wenn ich Google Maps auf Android Auto benutzen will? Da gibt es ja meines Wissens keinen Webbrowser. Muss ich die Route also im Infotainmentsystem manuell eintippen?

Dankeschön!

Ähnliche Themen
4 Antworten

In English (sorry, mein Deutch ist schlecht :-))

In my case, I start with phone Google Maps navigation (to where the complicate route is transfered from computer). Then I connect with cable to head unit and Android Auto starts with its Google Maps and uses the route from the phone.

Themenstarteram 16. August 2020 um 17:49

Zitat:

@kacnje schrieb am 11. August 2020 um 08:02:01 Uhr:

I start with phone Google Maps navigation (to where the complicate route is transfered from computer). Then I connect with cable to head unit and Android Auto starts with its Google Maps and uses the route from the phone.

Sorry for my late reply, I first wanted to check whether this actually works in my car. I can now confirm that this is indeed the way to do it, at least in my 2019 VW Golf Mk7 with MIB2.5. I assume this will also work with other cars. Thanks a lot!

One caveat to be aware of: You actually have to start the navigation on your phone before connecting it to your car. So if you launch Android Auto from this view, it will just start Google Maps in your car without any pre-loaded route. So tap "Start", which takes you to this view, and only then connect your phone to your car.

Stimmt.

Navigation müsste starten bevor schalten zu Android Auto.

Benutzt du am Autoradio den selben Googleaccount wie am Handy und PC ?

Bei GoogleMaps besteht doch die möglichkeit eine Route an das Smartphone zu schicken - klappt jedenfalls bei mir

Deine Antwort