A6 bad handling????
Hallo,
I have the A6 3.0 TDI with eibach sportfahrwerk and 19", but I have some bad experience with the handling, because when I enter the curve a little faster the front end just continues straight and the rear end starts to oversteer.. is it just my audi or does someone have the same experience??because my friend has a Renault Laguna and he can do the same curve better, so is this possible that a Laguna has a better handling than the A6???? Hope to hear your opinions...
P.S sorry for english,my german spelling sucks....
20 Antworten
@ viril I am absolutley NOT saying that the A6 is a peace of shit, but on the contraery it is the ultimite compromise between sport and luxury. So it is just impossible that Laguna is better in any aspect. A6 RULZZ! 🙂
My last tires were the Michelin Pilot Sport and they were much worse than the Hankok tires, I also used to think that Hankok are not good untill I tryed them and I was amazed with how good they are.
and the eibach springs are also proven to be very good and improved handling very much (but the car is very hard on bumps),
warum sollte der Laguna AWD (gibts sowas???)
nicht besser /schneller durch die Kurven kommen?
Ich weiss es zwar auch nicht, aber Eure Aussagen sind sehr subjektiv.
VERMUTE jedoch auch das es eher am Fahrer liegt und weniger am Auto...
Mir liegt meiner gut genug....
Zitat:
Original geschrieben von mrgicm
My last tires were the Michelin Pilot Sport and they were much worse than the Hankok tires, I also used to think that Hankok are not good untill I tryed them and I was amazed with how good they are.
and the eibach springs are also proven to be very good and improved handling very much (but the car is very hard on bumps),
Wenn Du hier erzählst, dass die Hankok wesentlich besser sind als die Michelin, dann probier es doch mal mit Dunlop oder Conti. Aus Erfahrung kann ich nicht so viel Gutes über Hankok berichten, ausser das sie die Hälfte eines Conti oder Dunlop kosten.
Kein Wunder, dass Du nicht um Kurven fahren kannst und jeder Polo Dich stehen lässt 😁
bis dann.....
Wolf
Zitat:
Original geschrieben von Flodder
warum sollte der Laguna AWD (gibts sowas???)
nicht besser /schneller durch die Kurven kommen?
Ich weiss es zwar auch nicht, aber Eure Aussagen sind sehr subjektiv.
VERMUTE jedoch auch das es eher am Fahrer liegt und weniger am Auto...
Mir liegt meiner gut genug....
das du mit einem Laguna schneller (in Kurven) bist, als mit einem A6 3.0 TDI quattro ist ausgeshclossen. Es gibt keinen Laguna mit Allrad, sondern alle Laguna haben FWD. Desweiteren gibt es keine ähnlich starke Motoren.